A Liddiard Wheel oldalazó gumiabroncs a kanadai feltaláló William Liddiard után kapta a nevét. Nagyon egyszerű elvet valósított meg a találmányával. Az elve inkább furfangos, mint bonyolult.

A gumiabroncsot ebben az esetben egy hengeres gumitömlő helyettesíti, a felnibe beleépített apró görgők képesek a középvonala körül is körbeforgatni. Az autó két módon tud ebben az esetben haladni, hagyományos módon és oldalazó mozgásban. A gumitömlőnek ebben az esetben, nagyon masszívnak kell lennie, hogy hagyományos gumiabroncsként is megállják a helyüket. Ugyanakkor elég rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy az elfordításkor jelentkező jelentős deformációt maradandó károsodás nélkül elviseljék.

Amire még szükség van a találmány forgalomba hozásához

A feltaláló úgy véli, hogy, sokkal masszívabb és egyszerűbb, mint a korábbi, hasonló omnidirekcionális kerekek, bármilyen időjárásban használható és elvben sokkal nagyobb sebességet is elvisel. Azonban ahhoz, hogy a Liddiard Wheelből piacképes termék lehessen, hosszú fejlesztési időszakra van szükség, és komoly befektetőkre, amelyek támogatnák a munkát. Már létezik egy működő prototípus, de még kérdéses, hogy mire lehet alkalmas az oldalazó kerék. A kanadaiak nem a hóbortos találmányaikról híresek. Talán egyszer valóban hasznos szerkezetté válik az oldalazó forgásra is képes gumiabroncs. Autó-, vagy még inkább gumiabroncs-gyártó partnert látna szívesen a feltaláló, amely a pénzen túl tapasztalatokkal is képes segíteni a fejlesztést, bár egyelőre nem tudni, hogy mutatott-e bárki érdeklődést a találmány iránt. Eddig is léteztek oldalazni képes kerekek, de ezek egy kerék palástjára ferdén felerősített görgőkkel működnek. A parallel mozgás haszna egyelőre az ipari alkalmazásban rejlik, mivel ezeket az igen kis elérhető sebesség miatt egyelőre csak villás-targoncákon alkalmazzák. Összegyűjtöttünk azonban néhány olyan szituációt, ahol személygépkocsi esetében is a vezető hasznára válna az innováció: parkolásnál, ha csak szűk hely áll rendelkezésre, nem kell szempontként mérlegelni, hogy csak néhány centiméter maradt a mellettünk álló autók és köztünk, ezen technikai megoldás leegyszerűsíti a parkolást. Továbbá ha nagy forgalomban, dugóban félre kell húzódni, mert elsőbbséget kell adjunk egy szirénázó járműnek, helyezkedés, irányváltás nélkül, gördülékenyen sikerülhet. Más kérdés, hogy az elképzelés megvalósul-e valaha a mindennapokban?!