Az autónk egyetlen tenyérnyi felületen érintkezik az aszfalttal. Ez a felület a használat során folyamatosan súrlódásnak van kitéve. Kopását időről időre ellenőriznünk kell. Ezt megtehetjük mi magunk is.

Parkoljunk viszonylag sík és egyenes felületre, majd a kormánykereket forgassuk el teljesen az egyik irányba. Így az abroncs felülete szabadon látható lesz. Ha jobbra fordítottuk, akkor a jobb oldali abroncsot ellenőrizhetjük elsőként. A gumi futófelületének kopását a legegyszerűbben a gumik barázdáiban lévő kopásjelzőkkel lehet ellenőrizni.

Kopásellenőrzés/kopásjelzők szintje

Ha a gumi kopás eléri a kopásjelzők szintjét, akkor az azt jelenti, hogy a barázdamélység lecsökkent a törvényben meghatározott minimális 1,6 mm-re. Tehát a gumiabroncsunk megérett a cserére. A futófelült kopása sokszor nem egyenletes, ezért nem árt több ponton is ellenőrizni a felületet. kep1 3

 

A gumi kopás ellenőrzését profilmélység mérővel is elvégezhetjük, így a barázdamélység pontos értékét is megtudhatja, nem csak azt, hogy elérte-e már a törvényben meghatározott minimumszintet. De ha éppen nincs kéznél a profilmélység mérőnk, egy 100 Ft-os érme is segítségünkre lehet, hiszen az érme ezüst színű része pont 4 mm. Így ha az eltűnik az árokban akkor minden rendben az abroncsunk futófelületével. 15

 

A törvényben meghatározott minimum szint 1,6 mm, de érdemes már akkor lecserélni a gumiabroncsot, amikor a barázdamélység 2 mm alá csökken. Téligumiknál már a 4 mm alatti barázdamélység is a stabil működést és a biztonságos autózást veszélyeztetheti.