Szimmetrikus, aszimmetrikus és kötött forgásirányú abroncs. Minden bizonnyal tapasztalta már, hogy különböző szerkezetű és textúrájú abroncsminták léteznek.
Eszerint megkülönböztethetünk szimmetrikus, aszimmetrikus és úgynevezett egyirányú/kötött abroncsokat. De mégis mi a különbség a típusok között?
Szimmetrikus mintázat:
Elsősorban városi közlekedésben használt járművekre ajánlják. A futófelület jobb és bal oldalának mintázata szimmetrikusan helyezkedik el, ezáltal a gumi külső és a belső oldalán is hasonló feladatot látnak el. Ez a legegyszerűbb, de nem a leghatékonyabbmintázat. Csendes, kopásálló, nagyon jó az úttartása és az alacsony gördülési ellenállás, kedvező fogyasztást biztosít számunkra. Aszimmetrikus mintázat: Irányváltásnál, kanyarodásnál nem ugyanolyan erők hatnak a futófelület külső és belső oldalára. Ennek tükrében fejlesztették ki az aszimmetrikus mintázattal ellátott abroncsokat. Nagy erőteljes blokkok kerülnek kívülre ezzel elérve a legnagyobb stabilitást, még extrém kanyarodási körülmények között is. A finomabb belső ívek pedig a gyors vízelvezetést biztosítják számunkra. Ezzel csökkentve az aquaplanning kockázatát. Tévhitekkel ellentétben nincs jobbos-és balos kivitel. Arra viszont mindenképpen figyelnünk kell, hogy az outside felirat kifelé nézzen.
Kötött forgásirányú abroncs: Rövidebb fékút, biztosabb tapadás nedves úton is. A sportos megjelenésű V mintázat, kiválóan alkalmas a nagy távok szerelmeseinek. Autópályán nagy sebességnél is biztonságosan használható. A speciális mintázat igazi esőgumivá teszi az abroncsot. Ugyan szimmetrikus mintázatnak számít, de a forgásirányra mindenképpen figyelnünk kell, az abroncs oldalán egy nyíl segít az eligazodásban. Hajlamos az úgynevezett fűrészfogas kopásra ezért időnként (10.000 km-enként) cseréljük fel az abroncsokat a tengelyeken.