A Continental bemutatja a hosszútávú gumiabroncs üzletági stratégiát, - avagy a Vision 2030-at
A Continental gumiabroncs gyártó hosszú távú növekedési stratégiája a 2010-es évek elejére nyúlik vissza, a Vision 2025 üzleti stratégiához.
A Continental számára már akkor is a globális, világpiaci helyzet volt a mérvadó, ezért a gyarapodás érdekében a vállalat 2011 óta több mint kétmilliárd eurót fektetett be az abroncs gyártási kapacitásának szisztematikus bővítésébe.
Ennek eredményeként az elmúlt években a gyártó, a gumiabroncs-ipar negyedik legnagyobb világpiaci szereplőjeként, megalapozta a fenntartható, hosszú távú növekedést.
A Vision 2030-as stratégia ezt az elképzelést viszi tovább az iparágban. A „Vision 2030” lefekteti az alapokat a gumiabroncs üzletág sikertörténetének következő fejezetéhez. Az intelligens digitális gumiabroncs-megoldások és a nagyratörő fenntarthatósági célok megvalósítása kulcsfontosságú, és egyediséget eredményező piaci tényezőkké váltak napjainkra.
.
Mik a Vision 2030 program legfontosabb elemei?
- Kimagasló ügyfélközpontúság:
Ennek megfelelően a gumiabroncs üzletág tovább kívánja növelni piaci részesedését, különösen Ázsia és Észak-Amerika piacain. A személygépjármű- és kishaszongépjármű-abroncsok szegmensében a hangsúly az elektromos járművek számára készülő és ultramagas teljesítményű gumiabroncsokkal foglalkozó globális tevékenységekre fog kerülni.
- Automatizáció és digitalizáció a növekedés megsegítéséért:
A Continental a gumiabroncs szegmens jelentősen megnövelte globális piaci részesedését a korábbi „Vision 2025” stratégia következtében. Az új stratégiai program célja pedig ennek a sikertörténetnek a folytatása.
- Ambiciózus fenntarthatósági célok:
A Continental a fenntarthatóság terén is nagyratörő célokat tűzött ki maga elé, és arra törekszik, hogy 2030-ra a gumiabroncs ipar kimagaslóan élenjáró gyártója legyen. Annak érdekében, hogy a jövő legmagasabb energiahatékonyságú és leginkább környezetkímélő gumiabroncsát érje el a gyártás, az alkalmazás és az újrafelhasználhatóság tekintetében, a Continental szisztematikus befektetésekkel nyit az új technológiák, az alternatív anyagok és a környezettel kompatibilis gyártási folyamatok kutatása és fejlesztése felé. Ezen erőfeszítések eredményeként az abroncsgyártó egyik jelentős célja 2050-re elérni, hogy gumiabroncs termékeit érintően fokozatosan áttérjen a teljes mértékben fenntartható módon előállított anyagokra.
“...A „Vision 2030” stratégiai programunkkal egy olyan alapot biztosítunk, amelyhez a már meglévő erőnkkel tovább építkezhetünk. A továbbiakban az intelligens és digitális abroncs megoldások, valamint a nagyratörő fenntarthatósági célok megvalósítása döntő szerepet fog játszani a sikereink és a piacon betöltött egyedi pozíciónk szempontjából” – mondta Christian Kötz, a gumiabroncs üzletág igazgatója és a Continental igazgatótanácsának tagja.
A sokéves, kitartó munka eredményeként mára a Continental az ipari átlagnál már 55 százalékkal kevesebb vizet és 17 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt egy tonna gumiabroncs gyártása során.
2030- ra a cél további 20 százalékos megtakarítás elérése minden szegmensben.
Forrás:
conti.hu