Számos abroncsgyártó tervezett már hasonló technológiát, önjavító, öngyógyító, vagy öntömítő abroncs koncepció néven. Többnyire ezek elméleti elképzelések maradtak idáig, de néhány verzió már elérhető a polcokról.
(Korábbi cikkünk a témában.)
A gumiabroncs harsány hangja defekt esetén, amikor az autópályán nagy sebességnél áttöri a csendet és nyomást veszít, az félreérthetetlen. Ha azonban Ön Goodyear-rel van úton, akkor jelen elgondolás szerint, nem kell elszenvednie a mocskos, izzasztó és veszélyes folyamatot, ami egy közúti vagy autópályás kerékcserével jár.
Ugyan a koronavírus által okozott aggodalmak miatt a Genfi Autószalon idén elmaradt, de az autóipari gyártókat semmi sem akadályozhatta meg abban, hogy legalább az interneten be ne mutassák tüzetesebben az ötleteiket.
Így volt ez a Goodyear Tire esetében is, akik egy önjavító kerékabroncs koncepcióját mutatták be a világhálón. A ReCharge nevű gumiköpenyt nem kell lecserélni, mert használat közben a futófelülete könnyen regenerálható.
Az innovatív gumiköpeny környezetbarátnak nevezhető. Nem biztos, hogy a ReCharge-ot valaha is áruba bocsátják, de a technológia különböző elemei számos, hamarosan debütáló termékben visszaköszönhetnek.
Az ötlet lényegében megegyezik a spagetti készítésével. Ahelyett, hogy a félig ehető „tésztát” egy apró tésztaprésen keresztül préselné, a ReCharge gumik extrudálják a megújuló anyagok csúcstechnológiájú vegyületét, beleértve a pitypang gumikat és a szintetikus pókselymet. A keveréket egy sor finom csövön keresztül vezetik a kerék felületére, ahol kiszáradnak, kikeményednek és vadonatúj, teljesen funkcionális futófelületűvé válnak. Ezek környezetbarátabb alternatívát kínálnak a mai szokásos gumiabroncs-összetételhez. Ebben az esetben a szintetikus pókselyem javíthatja a pitypang gumi természetes tulajdonságait, ezzel csökkentve a kopást és meghosszabbítva a gumiabroncs működési élettartamát.
Sőt, ez a koncepció-gumiabroncs állítólag szerkezetileg úgy van kialakítva, hogy nem kell az abroncsnyomást ellenőrizni, soha nem ereszt le a gumi.
A Goodyear fejlesztése bizonyos kerékagyba helyezett, cserélgethető kapszulákból kipasszírozott keverékkel restaurálja az abroncs megviselt részeit. Ezek a kapszulák cserélhetők és aktiválhatók a gumiabroncs tapadásának és üzemanyag-hatékonyságának optimalizálása érdekében.
Arról még nem esett szó, hogy az abroncs magától reagál-e valós időben, vagy a járművezetőknek el kell-e vinniük autóikat egy üzletbe, hogy ez a folyamat megtörténjen.
Ugyan elképzelhető, hogy az ötletes találmányt a Goodyear soha nem fogja áruba bocsátani, a működési elvének bizonyos elemei a gyártó más termékeiben már a közeljövőben fontos szerephez juthatnak.
Forrás: www.engadget.com