A járművek modern generációjának elektronikai felépítése komoly átalakuláson megy keresztül. A jelenlegi autókra jellemző több, egyedi vezérlőegységtől egyre inkább a kisszámú, nagy teljesítményű számítógépek felé haladunk. A jövőben ezek fogják biztosítani a jármű funkcióinak számítási teljesítményét.

A Continental által kifejlesztett szervert a Volkswagen fogja elkezdeni gyártani, hogy autón belüli applikációs szerverként (ICAS1) használja. Európa legnagyobb autógyártója az ICAS1 technológiával a nemsokára érkező ID. elektromos sorozat modelljeit fogja ellátni, amelyek a Volkswagen által kifejlesztett moduláris elektromos meghajtásrendszer-platformon (MEB) alapulnak.

Informatika négy keréken A Continental járműszervere kapcsolja össze a VW ID. elektromos sorozat járműveit Informatika négy keréken A Continental járműszervere kapcsolja össze a VW ID. elektromos sorozat járműveit

Az innovatív ICAS1 koncepció számos előnnyel jár, beleértve az olyan jármű-konnektivitási lehetőségeket, mint az új funkciók és biztonsági frissítések telepítése vezeték nélküli hálózat segítségével. A szerver a Continental sokéves átjáró-vezérlőegységeit érintő tapasztalatán alapul, melyek funkciója mostantól a még sokoldalúbb ICAS1 részét képezi. A szerver keretrendszerét egy nagyteljesítményű számítógépes platform adja, melyet a Continental az Elektrobittel együttműködésben fejlesztett ki.

„Rendkívül nagy eredmény számunkra az, hogy a szerverkoncepciónkat sorozatgyártásra viszi a Volkswagen. Így nemcsak a komplex elektronikai architektúra fejlődésének új korszakáról beszélünk, hanem mindez, amit az ICAS1-el képesek vagyunk elérni, a digitális átalakulás mérföldkövét is jelenti, – mondja Helmut Matschi, a Continental igazgatótanácsának tagja és az Interior divízió vezetője. -”Az új szerverfelépítésnek köszönhetően a járművek könnyebben és gyorsabban kerülhetnek majd frissítésre, mint manapság. Ezért a járművet a minden internete koncepció szerves részévé tesszük, amellyel a jármű nagyobb funkcionalitásához és kényelméhez járulunk hozzá.”

Informatika négy keréken A Continental járműszervere kapcsolja össze a VW ID. elektromos sorozat járműveit

Nagy számítási teljesítmény a teljesen összekapcsolt járművekhez

Az, hogy a Volkswagen szerveralapú architektúrára vált át az elektromos térhódítása során, logikus döntés, mivel az elektromos járművek kifejezetten jól járnak a digitalizálással, mindezt pedig a szerveres felépítés támogatja. Ide tartozik többek közt a hatótávolság-optimalizált útvonaltervezés és a töltőállomások megkeresésének funkciója is. Emellett a szerveres kialakítás zökkenőmentes kapcsolat is képez a mobil szolgáltatások és adatok digitális világával.

Az ICAS1 magába foglalja a korábbi átjáró-funkciókat és a karosszéria-vezérlő egység funkcióit is. Továbbá az online frissítések koordinálásáért, valamint az akkumulátor töltöttségi szintjének kezeléséért is felel. Az ID. modelltől és jellemzőitől függően a jövőben két, vagy három szerver fogja számítási teljesítménnyel ellátni a teljes járművet. A Continental az ICAS1-et a kezdetektől fogva az elektromos járművekre vonatkozó megnövekedett működési élettartam kívánalmainak figyelembevételével tervezte meg.

Informatika négy keréken A Continental járműszervere kapcsolja össze a VW ID. elektromos sorozat járműveit

A klasszikus autóipari rendszereknél jóval nagyobb számítási teljesítmény mellett az ICAS1 egységes módon választja szét a hardvert és a szoftvert az Elektrobit által fejlesztett alapszoftveren keresztül, az adaptív AUTOSAR platformon. Ennek köszönhetően mind a Volkswagen alkalmazásai, mind a harmadik féltől származó szoftverek integrálhatóak és frissíthetőek lesznek. A köztes szoftver a Gigabit Automotive Ethernettel való kapcsolódást is támogatja, amely az alkalmazásokhoz szükséges adatátvitelt szolgáltatja.

Forrás: conti.de