Napjainkra már elterjedtek a guminyomás-ellenőrzővel ellátott felnik, de az autókerék így is egyszerű, passzív alkatrész maradt, ami rendszeres karbantartást igényel. Illetve csak igényelne, mert a guminyomás ellenőrzését sokan elhanyagolják, ami egyebek közt a fogyasztás növekedésével jár.
A Continental szerint az előírtnál fél barral alacsonyabb nyomás 2,8% körüli fogyasztásnövekedést okoz, ami ugyan nem sok, de mivel az autók mintegy negyedét használják alacsony nyomású gumikkal, összességében mégis jelentős terhet jelent a környezetnek a feleslegesen elégetett többlet-üzemanyag. Ezt a problémát orvosolná a C.A.R.E. (Connecred Autonomous Reliable Electrified, azaz kapcsolt, önálló, megbízható, elektromos) fantázianevű rendszer, amely képes lenne szinten tartani a guminyomást külső beavatkozás nélkül, és az állapotáról jelentést küldeni, Bluetooth kapcsolaton át.
Ennek érdekében a felnibe egy egyszerű centrifugális pumpát építettek, amely a kerék forgásából nyer energiát a működéséhez. Ezen felül elhelyeztek néhány érzékelőt az abroncsban, így a kerék jelenti, hogy mennyire kopott a mintázat, és azt is, ha szálszakadásos az abroncsváz.
A C.A.R.E. egyelőre csupán tanulmány, nyilván fejlesztést igényel, és egyelőre nem egyértelmű, hogy ki fizetné meg az okos kerék felárát. Ugyanakkor nem kizárt, hogy valami hasonló később elkezd majd elterjedni, mivel a nagyobb autóflottákat üzemeltető cégek számára a gumiabroncsok távolból való ellenőrzésének lehetősége nagyon hasznos lenne. Ilyenből pedig egyre több állhat fel, ha az autómegosztó szolgáltatások terjedni kezdenek.
Forrás: www.continental.hu