2018. 09. 25-én megjelent a várva várt 2018/19-es téli ADAC teszt.
Az ADAC - számos más európai fogyasztói szervezet részvételével - jól meghatározott módszerekkel végzi a széleskörű minősítési eljárást. Egy gumiabroncs menettulajdonságait száraz, nedves, havas és jeges útviszonyok mellett csak kiterjedt tesztekkel lehet meghatározni.
Lássuk hogyan alakulnak az idei év téli gumi teszteredményei!
Téli gumiabroncsok 175/65R14-es méretben
Az ADAC szakemberei 12 db különböző abroncsot vizsgáltak 175/65R14-es méretben a 2018/19 téli időszakra. A T sebességindex 190 km / h sebességet tesz lehetővé. A tesztjármű ezúttal egy Ford Fiesta volt.
Mindössze két vizsgált gumiabroncs kapta meg a “jó” minősítést. Nyolc gumiabroncs bizonyult többé-kevésbé “megfelelőnek” a szakértők tesztjei alapján. Egy abroncs vizsgálata zárult megfelelő minősítéssel, végül a Nankang kapott egyedül gyengébb minősítést a tesztelt mennyiségből, sajnos a Nankang gyártó eredményei ezúttal is hibát mutattak.
A két “jó” minősítést kapott gyártó prémium termék. Rendkívül kiegyensúlyozott, minden szempontból tökéletes eredményt mutattak a tesztsorozat alkalmából (Continental WinterContact TS 860 (2,1) és Dunlop Winter Response 2 (2,1)). Mindkét gumiabroncs eredményei megegyeznek a legfontosabb kritériumokban, a Dunlop üzemanyag-fogyasztása azonban egy kicsivel jobbnak bizonyult a Continentalnál.
Megjegyzés a hiányzó márkákról: A Michelin és a Hankook gumiabroncsok több okból sem vettek részt az idei tesztsorozaton. A Michelin esetében nem volt elérhető még a legújabb mintázat, hogy vizsgálni lehessen. A Hankook i * cept RS2 keveréke pedig megváltozott. A vizsgálatkor a módosított Hankook gumiabroncs szintén nem volt még elérhető a kereskedelemben, így a Hankook márkájú abroncsmodellt ki kellett hagyni az idei az évben.
Téli gumiabroncsok 205/50R16-os méretben
A 205/55 R 16 szabványos méretei a “Golf osztályban” közel 15% -os részesedéssel rendelkeznek, ezért az ADAC gumiabroncs-tesztelői 16db 205/55R16 H modellt teszteltek a 2018/19 téli időszakra, méghozzá 18 egyedi szempont alapján. A H-s sebességindex lehetővé teszi a 210 km / h sebességet, a 91-es terhelési index pedig maximális terhelhetőségként a 615 kg-t, 2,5 bar-os nyomáson.
Nem meglepő módon a tesztautó egy Volkswagen Golf volt.
Három vizsgált jelölt kapta meg a “jó” minősítést, majdnem teljesen egyforma minősítésekkel.
Mindhárom “jó” értékelést kapott modell prémium termék, rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt mutattak a tesztek alkalmából.
A két első gumiabroncs (Continental és Goodyear) csak kis mértékben térnek el egymástól, így ugyanolyan jó általános pontszámot kaptak. A Dunlop gumiabroncsa egytizeddel maradt le a dobogó első két helyezettje mögött, nedves úton mutatott tulajdonságainak következtében.
11 db gumiabroncsot találtak az ADAC szakértői többé-kevésbé megfelelőnek. A Semperit Speed-Grip 3-as modell megfelelő minősítéssel zárt, majd végül, de nem utolsó sorban a Laufenn is megúszta a csúfos felsülést. IFIT LW31-es mintázata nem haladta meg a rossz minősítést.
Az elmúlt évek gumiabroncs-tesztjeivel ellentétben a Hankook márkájú abroncs nem vett részt a jelenlegi teszten, ugyanis i * cept RS2 mintázatának keveréke megváltozott. A vizsgálatkor a módosított Hankook gumiabroncs nem volt még elérhető a kereskedelemben. Ezért a Hankook márkájú abroncsmodellt ki kellett hagyni ebben az évben.
Megjegyzések a táblázat értelmezéséhez: