Hogyan indítsuk hamarabb a téli gumi szezont? Hogyan érjük el, hogy ügyfeleink, vásárlóink belássák, hogy közös érdekünk lenne, hogy mindenki időben kezdje el a téli gumi vásárlását és felszereltetését?

A gumiabroncs szezonok kezdete elsősorban az időjáráson múlik. Ha kellemes az ősz, mindenki elhúzza a beszerzés időpontját, aztán november elején, vagy az első hó/fagy bekövetkeztével kezdődhet a kapkodás. Ilyenkorra már a szervizekben méteres hosszúságú a várólista a felszerelésre, a futárszolgálatok túlterheltsége miatt pedig késések lehetnek a kiszállításban. A vásárlók persze türelmetlenek, hiszen a biztonságos közlekedés mindenkinek prioritás. Továbbá a legtöbb európai országban november 1-től csak téli, vagy legalább négyévszakos gumiabronccsal lehet közlekedni. Ahhoz, hogy mindezt elkerülhessük, idejében el kell kezdeni a tervezést, felkészülést. A BHPgumi értékes tippeket gyűjtött össze gumis Olvasóinak, amelyekkel a 2018-as téli gumiabroncs szezon az eddigieknél jóval gördülékenyebben végbemehet.

11111 01

  1. Fontos a megfelelő érvek felsorakoztatása: Szólítsuk meg ügyfeleinket a keresleti oldal szemszögéből. Fejtsük
     ki nekik részletesen, hogy miért válik előnyükre, ha időben vásárolják meg az idei téli abroncsaikat, illetve, ha előjegyzést kérnek a felszereléshez szervizeinkbe.
  • Időt és pénzt takaríthat meg
  • Elkerülheti a kellemetlen sorbanállást, a több hetes várólistát
  • Nem kell kompromisszumokat kötnie, bármelyik neki szimpatikus szervizben sorra kerülhet az általa választott időpontban
  • Időben kiderülhetnek az esetleges hibák a választott téli abronccsal kapcsolatban, amelyek még a zord téli időjárás előtt orvoslásra kerülhetnek
  • Ha webáruházból rendel, nem kell hosszú napokat várnia a kiszállításra. Lényeges megjegyezzük, hogy az adventi időszakban a gumiabroncs szezontól függetlenül is leterheltek a futárszolgálatok és a posta.
  • A szezon miatt bekövetkezett megnövekedett rendelésszám az ügyfélszolgálatok fokozott leterheltségével is jár. Ha a vásárlónak bármilyen kérdése merülne fel a választás előtt, mind a kereskedésekben, mind az online webáruházak ügyfélszolgálatán tömött sorokkal és hosszú várakozással kell megküzdenie. Amennyiben a szezon előtt vásárol, gyorsan és hatékonyan kaphat választ kérdéseire.

11111 02

  1.  Ösztönözés-jutalmazás a szezon előtt vásárlóknak:
  • Adjunk inspirációt a korai vásárláshoz és felszereléshez! A kedvezményeknek, akcióknak kiváló motiváló hatása van. Hívjuk fel vásárlónk figyelmét arra, hogy nyár végén, szeptember elején jutányosabb áron vásárolhat gumiabroncsot, mint a szezon közepén. A kedvezményes áron kívül további figyelmességekkel is fokozhatjuk a vásárlási kedvet, mint például kedvezményre jogosító kuponok, amelyeket csak a szezon kezdete előtt válthat be a tulajdonosa, illetve a vásárlást követő apró ajándékok is mindig örömmel töltik el az ügyfeleket. Kedvezményes kupont nem csak a vásárláshoz, hanem a felszereléshez is adhatunk, ezt megfogalmazhatjuk úgy, hogy aki szeptember végéig vásárol és ezzel egyidejűleg előjegyzést is kér valamelyik szervizünkbe a felszereléshez, annak 10-20%-ot elengedünk a szervízdíjból. De az is nagyszerű megoldás lehet, ha a felszerelést követően választhat egy grátiszt, mint például ingyen futóműállítást, vagy futómű ellenőrzést, esetleg ingyen klímatisztítást.
  • Tapasztalataink szerint sokan azért nem kezdik meg időben a cserét, mert mindössze egy felniszettel rendelkeznek, ezáltal meg kell várniuk a tél beköszöntét a cserével. Gondoljunk ezekre az ügyfelekre is, szólítsuk meg őket “együtt olcsóbb” akcióval, adjunk kedvezményt az árból, ha egy vásárlás alkalmával gumiabroncsot és felnit is vesz.
  • Indítsunk nyereményjátékot a szezon előtti vásárlóknak! Az apró, gesztus jellegű figyelmességeken és ösztönzésen túl, motiváljuk egy nagyobb nyeremény lehetőségével is azon vásárlóinkat, akik a téli abroncs szezon előtt intézték a beszerzést.

11111 03

  1.  A megfelelő csatorna kiválasztása a kommunikációhoz: Ahhoz, hogy időben elérjük ügyfeleinket, nagyon lényeges, hogy a megfelelő csatornát/csatornákat válasszuk ki a megszólításukhoz! Melyek lehetnek ezek?
  • Hírlevél: Minden meglévő ügyfelünknek küldjünk e-mailben hírlevelet, amelyben pontokba szedve felhívjuk a figyelmet a téli szezon előtti vásárlás számos előnyére. Fokozottan hangsúlyozzuk az anyagi és kényelmi szempontokat, de ezzel egyidejűleg térjünk ki a szezon közbeni vásárlás hátrányaira is. A hírlevél tartalmazzon egy vásárlásra inspiráló kedvezményes kupont és vázolja fel a további akciós lehetőségeket, amelyekhez kizárólag akkor juthat hozzá az ügyfél, ha szeptember 30-ig vásárol és foglal felszerelési időpontot.
  • Közösségi média/Facebook: Kampányoljon a közösségi médiában is a szezon előtti akciókkal. Hirdessen nyereményjátékot a Facebookon keresztül, osszon meg ösztönző tartalmakat a témával kapcsolatban (cikkek, videók).
  • Telefon/E-mail: A telefonon vagy e-mailben érdeklődő potenciális vásárlókat már most tájékoztassa a kedvező lehetőségekről. Információkat adhat az újdonságokról, a gyártók idei télre elkészített mintázatairól, ugyanakkor felhívhatja a figyelmet a korábbi évekből maradt akciós készletre is.
  • Banner: Készítsen a honlapjára téli gumi vásárlásra ösztönző bannert! A vizuális ingereknek döntésbefolyásoló hatása van, alkalmazza őket! Az online marketingben jelentős szerepe van a színek pszichológiájának. Az emberek több mint 90%-a a vizuális ingerek alapján hoz döntést, így nem meglepő, mekkora szerepe van a színeknek a közösségi média marketingben. A jó vizuális inger bevonja a nézőt, és rendezettség és egyensúly hatását kelti, azaz harmóniát teremt. A színpszichológia megfelelő használatával a marketing stratégia működik, az emberek fogyasztókká válnak, és kötődést alakítanak ki a brandünkkel. Melyek a hatásos, figyelemfelkeltő színek? A piros, a rózsaszín, a narancssárga és a citromsárga.

11111 04

A fentiekben felsorolt eszközöket célszerű egymással kombinálni, hogy nagyobb mértékben fejthessék ki hatásukat. Mindezek mellett pedig nélkülözhetetlen az állandó és folyamatos kapcsolattartás az ügyfelekkel, hiszen csak eképpen alakulhat ki jövedelmező viszony a fogyasztó és az eladó között.

11111 05

A BHPgumi 2018-as akciós téli abroncs kínálata már elérhető:
https://bhpgumi.hu/akciok/teli-gumik