A DAF Truck NV egy holland teherautó-gyártó cég, amelynek székhelye és anyavállalata Eindhovenben van. A vállalat 90 éves múltra tekint vissza, jogelődjét 1928-ban alapították. A második világháború során teherautókat, pótkocsikat és buszokat gyártott, az első kamion modelljük a DAF A30 volt .

daf 

Az ‘50-es évek során is kitartott a hadiipar ellátása mellett, a holland hadsereg részére gyártott harckocsikat. A későbbiekben személyautók előállítására is specializálódott, az első ilyen prototípus a DAF 600-as modell volt. Az 1990-es években a gyárat felosztották. Jelenleg a PACCAR amerikai haszongépjármű gyártó tulajdonában áll.

daf2

A DAF legújabb innovációja a CF Electric villanykamion. Sokan ígértek már elektromos teherautókat – a legismertebb talán a Tesla Semi, amelynek megvalósítása egyelőre még várat magára. A DAF újdonsága azonban nagyon is kézzelfoghatónak tűnik.

daf3

Nem ígérnek mesébe illő képességeket, viszont amit tud, az a mai műszaki színvonalon is elképzelhető. Az elektromos nyergesvontató külsőre nem sokban különbözik a sorozatgyártású CF-től, hiszen lényegében csak a hajtásban tér el a két jármű. Az Electric a VDL Groep által eredetileg buszokhoz kifejlesztett villamos hajtását kapta meg, amely egy 210 kW-os, azaz 285 lóerős, és 2000 Nm csúcsnyomatékú villanymotorból, illetve egy 170 kWh-s Li-ion akkumulátor-csomagból áll. Ez a kombináció egy maximum 40 tonnás össztömegű szerelvény esetében 100 km-es távolság megtételét szavatolja egy töltéssel. Ugyanakkor az innovatív villanykamion rendkívül gyorsan tölthető, az akkumulátora fél óra alatt 80%-ra húzható fel. A teljes töltés pedig hozzávetőlegesen másfél órát vesz igénybe.
Meg kell jegyezzük, hogy ez egyelőre nyilvánvalóan alkalmatlan megoldás a dízelmotoros kamionok kiváltására, de lehetnek feladatok, amikre már így is használható, továbbá a DAF szerint nagy előnye, hogy igen csendes üzemű.

Habár a CF Electric modell már most gyártható lenne, a DAF egyelőre nem tesz említést ebbéli terveiről. Feltételezhető, hogy a legtöbb teherautó-gyártóhoz hasonlóan, amelyek már készítettek hasonló prototípust – például a Mitsubishi, a Mercedes vagy a Volvo – valamilyen technológiai áttörésre vár a holland cég is, amely nagyobb hatótávot tenne lehetővé.

A BHPgumi csapata a továbbiakban is kiemelt figyelemmel fogja kísérni a DAF fejlesztéseit, hogy első kézből számolhasson be az eredményekről.

A legjobb minőségű teher, mezőgazdasági és ipari abroncsok innen érhetők el:

https://bhpgumi.hu/tehergumi/