Kétségtelen, hogy idén egy nem várt problémával kell megküzdenie a szolgáltató szektornak, sőt, várhatóan az egész világgazdaságnak. Válsághelyzet kerekedett mind egészségügyi, mind gazdasági értelemben.

2020 tavaszán minden jel erre utal. Talán kétségbe estek már sokan, talán Ön is tart a következményektől, hogy vállalkozását ez miképpen fogja érinteni?! Sőt, talán már érinti is! Egyszer viszont minden rossznak vége lesz! Ha felkészül, ha tudatosan végiggondolja a lehetőségeit, még hasznára is fordíthatja a helyzetet! Nem kizárt, hogy egy ideig megszorításokat kell majd tennie. Korántsem mindegy azonban, hogy milyen új üzleti stratégiát dolgoz ki most a jövőre! A versenytársaknak is nehéz, és ha Ön okosabban kezeli a helyzetet, lépés előnyt élvezhet.

Mit kell tennie szervizvezetőként, hogy a kialakult krízis minél kevésbé viselje meg cégét? A GUMI-B2B segít Önnek!

Hogyan lehet sikeresen működtetni gumiszervizt krízishelyzetekben?

Induljunk ki, abból a jelen helyzetet nézve pozitív dologból, hogy a hatályos kormányrendeletek a szervizeket csak részlegesen, vagy egyáltalán nem érintik. Azon gumiabroncs szervizek, amelyeknél kereskedelmi tevékenység is fennáll, 8-15h között végezhetik tevékenységüket, amelyeknél viszont kizárólagos a szerelési szolgáltatás, a nyitvatartási idejük nincs korlátozva. Jó hír továbbá, hogy a március 27.-ei rendelet sem gátolja az autó-és gumiszervizek működését: “A Kormány az Alaptörvény 53. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 4. § (1) A 3. § szerinti alapos indok:.... p) a gépjármű- és kerékpárszerviz, a mezőgazdasági és erdészeti gépek és berendezések javításával kapcsolatos szolgáltatások igénybevétele,...

A működési lehetőség adott, ellenben vitathatatlan, hogy e nem várt helyzet-együttes teljesen új üzleti gondolkodásmódot kíván meg. Készítsen alapos költségvetést, gondolja végig a meglévő kiadásait a hatályos adókedvezményekkel együtt! Készítsen teljesen új marketing tervet, helyezze a vállalkozása működését merőben új alapokra! Kommunikálja és hangsúlyozza minden csatornán, hogy Ön ügyel a biztonságra és a steril munkakörnyezetre!

10+1 ötlet krízis esetére gumiszervizeknek a GUMI-B2B - től

  1. Vezessen be egy új szolgáltatást a kialakult helyzethez alkalmazkodva! Ilyen lehet a “hozom-viszem szolgáltatás”, azaz elmegy kollégáival az ügyfél autójáért, átszereli a téli gumit nyárira, elvégzi az igény szerinti egyéb szükséges szervizmunkát,majd visszaviszi. A potenciális ügyfelek nagy része otthonról dolgozik, így napközben nincs szüksége a gépjárműre, a másik részük, pedig a krízishelyzet elhárításán dolgozik (egészségügyi dolgozók, hatóságok, minisztériumi dolgozók, etc), így ideje nem lenne ilyesmivel foglalkozni. Az ötlet mindenképp működőképes! Amennyiben a vállalkozásában nincs jelenleg személyi kapacitás a szolgáltatáshoz, könnyen talál rá vezetni tudó munkaerőt, hiszen sokak munkahelye átmenetileg szünetel.
  2. Tartsa fenn a kommunikációt a meglévő ügyfélkörrel! Keresse őket emailen, telefonon, mondja el nekik, hogy nyitva van és emlékeztesse őket a téli és nyári gumi csere fontosságára, a biztonságra, a rendeletre hivatkozva, amely szintén nem véletlenül teszi ezt krízishelyzetben is lehetővé!
  3. Kommunikáljon a social csatornákon is, mint például facebook, instagram, adjon fel a nyitvatartási idejéről, a szolgáltatásai változásáról, újdonságokról hirdetést, így rengeteg embert elérhet az üzenetével, ráadásul célzottan!
  4. Jelentkezzen be a helyi facebook csoportokba és kommunikáljon a településén élőkkel! Hozza tudomásukra, hogy Ön nyitva van, szervize működik, adjon hírt az új szolgáltatásáról/szolgáltatásairól és buzdítsa őket gépjárműjük nyári felkészítésére! Hangsúlyozza, hogy a járvány miatti válságot követően, úgyis meg kell tenniük, akkor viszont hosszú sorok fognak kígyózni és bánni fogják, hogy nem tették meg időben, mikor minden lehetőséget biztosított nekik hozzá!
  5. Hozzon létre Google My Business oldalt (https://www.google.com/intl/hu_hu/business/), töltse ki a nyitvatartást, ha pedig már rendelkezik my business oldallal akkor frissítse azt, kommunikáljon ezen a csatornán is, írja ide is le, hogy milyen feltételek mellett tart nyitva, és hogy potenciális ügyfelei ne feledkezzenek meg a nyári gumi cseréjéről, hiszen az egészség mellett a biztonság is legalább annyira fontos!
  6. Vezessen be grátisz szolgáltatásokat! Adjon ajándékba valami pluszt a gumicsere vagy a futómű állítása mellé! Apróságokban gondolkozzon, amelyek gesztus szintűek, de vannak olyan kecsegtetőek jelen helyzetben, hogy Ön mellett tegye le a voksát a gépjármű tulajdonos! Például: autómosás, belső takarítás, ózonos belső fertőtlenítést, stb.
  7. Biztosítson bankkártyás fizetési lehetőséget! Amennyiben ez most nem áll módjában, ajánlja fel az utalást, most már percek alatt megérkezik a pénz a számlára és mobiltelefonról is indítható! A social csatornákon (insta, fb) feltétlenül jelezze hirdetés formájában, hogy Önnél a készpénzen kívül, egyéb módokon is lehet fizetni!
  8. Ha meglévő vállalkozásának már része a mobil gumiszerviz, akkor Önnek nagyon egyszerű dolga van! Ajánlja fel ügyfeleinek a lehetőséget, hogy ki sem kell mozdulniuk otthonukból, mert Ön házhoz megy. Ha nincs mobil gumis szervizautója, akkor vegye fel a kapcsolatot mobil gumisokkal és ajánlja nekik ügyfeleit, természetesen profit megosztással! Gondolja végig előre, hogy milyen arányban érné meg Önnek az üzleti megállapodás!
  9. Hogyha kevesebb a munkája van a sajnálatos helyzet miatt és felszabadult némi ideje, használja ki okosan! Keressen új partnereket és beszállítókat, mint például a GUMI-B2B. Keressen meg telefonon közeli cégeket, kössön új üzleteket, keressen fel flottákat egy elutasíthatatlan ajánlattal, hiszen az áruforgalom sem állt le, a flottákban potenciális és tartós ügyfélkörre lelhet.
  10. Vonja le a fennálló helyzet konklúzióit! Vitathatatlan tény, hogy a kijárási korlátozások és egészségügyi szigorítások révén az egész kereskedelem eltolódik az internet, az online felé. Így hát most van itt az ideje, hogy csatlakozzon webáruházakhoz mint pl. a BHPgumi! A kereskedelem olyan berkeiből is tudunk Önnek ügyfelet küldeni, amelyet Ön nem ismer. Rajtunk keresztül is kitűnően tud kommunikálni egy sokkal szélesebb ügyfélkör felé, hiszen évi 1.000.000 autós látogatja az oldalunkat és több, mint 12.000 követőnk van facebookon. -> itt tud csatlakozni
  11. 10+1. Csatlakozzon a krízist segítő mozgalmakhoz, mint például Ingyen szerelés és kedvezményes szervizmunkák a járvány elhárításán dolgozóknak, ahogy két budapesti partnerszervizünk is csinálja már. Ezzel hosszútávon hatalmas versenyelőnyre tesz szert, kitűnő ismertség építő, brand építő hatása van, és kimagasló mértékben emeli a szervize jó hírét, hírnevét és pozitiv megítélését. Ezzel egyidejűleg hangsúlyozza a vállalkozása értékét és a szolgáltatása minőségét és értékét is.

Hogyan lehet sikeresen működtetni gumiszervizt krízishelyzetekben?

Összefoglalva elmondhatjuk, hogy bár a helyzet nem egyszerű és nyilvánvaló, hogy nem a megszokott gondolkodást és tervezést kívánja meg a vállalkozóktól, így a szervizesektől sem! De egy-két frappáns újítással, módosított marketing stratégiával, fokozott online jelenléttel és átgondolt akciókkal túl lehet élni, át lehet vészelni bármilyen válságot!